
W pracy handlowca wiele osób docenia przede wszystkim wysokie zarobki, elastyczny czas pracy oraz szerokie możliwości rozwoju. Nie każdy ma jednak odpowiednie predyspozycje, aby móc efektywnie wykonywać swoje obowiązki. Niezbędne są także rozbudowane umiejętności. Które z nich są kluczowe w tym zawodzie? Podpowiadamy.
Każdy handlowiec musi doskonale umieć porozumiewać się z kontrahentami. Liczy się przede wszystkim sposób mówienia, argumentowania oraz przedstawiania swoich racji. Rozmowa musi być toczona w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszą korzyść dla swojej firmy, ale jednocześnie nie doprowadzić do sytuacji w której klient straci zainteresowanie zakupem konkretnych produktów lub usług. Balansowanie między potrzebami kontrahenta, a oczekiwaniami przedsiębiorstwa jest niezwykle wymagającym zadaniem. Taka umiejętność częściowo przychodzi wraz z doświadczeniem, ale jest także wynikiem szkoleń oraz regularnych kursów. Handlowiec musi być więc także otwarty na nieustanne poszerzanie wiedzy w tym zakresie.
Handlowiec to osoba, która musi umieć elastycznie zarządzać swoim czasem. W większości przypadków firma nie narzuca konkretnych terminów spotkań z kontrahentami. Dlatego każdy pracujący na tym stanowisku musi być gotowy na poświęcenia oraz dostosowanie swojego terminarza do potrzeb poszczególnych klientów. Wiąże się to zwłaszcza na początku kariery z wieloma wyrzeczeniami. Z czasem, zyskując renomę i doświadczenie, zdecydowanie łatwiej zaplanować poszczególne zadania i spotkania z najważniejszymi osobami. Tym bardziej, że wielu kontrahentów idzie na różnego rodzaju ustępstwa jeśli mają dobry kontakt osobisty z przedstawicielem handlowym w danej firmie.
Praca handlowca niezmiennie związana jest z wieloma stresującymi sytuacjami. Nie jest to więc zajęcie dla kogoś kto oczekuje stabilizacji i spokoju. Tutaj każdy dzień przynosi nowe wyzwania do których trzeba szybko i sprawnie się dostosować. Przeglądając oferty można jednak dojść do słusznego wniosku, że praca dla handlowca na GoWork jest w większości przypadków bardzo dobrze płatna. Co w znacznym stopniu rekompensuje stres i motywuje do jeszcze lepszego działania pod presją czasu. Tym bardziej, że od efektów pracy zależą w znacznym stopniu zarobki i różnego rodzaju bonusy sprzedażowe. Pracodawca dość często motywuje swojego pracownika do większego wysiłku oferując mu na koniec miesiąca premię związaną bezpośrednio z jego osobistym zaangażowaniem.
Praca handlowca polega na nieustannym komunikowaniu się z klientami. Połączenia telefoniczne, internetowy czat oraz e-maile są stałym elementem wykonywanych przez niego obowiązków. Niebagatelne znaczenie ma także kontakt osobisty. Aby efektywnie dotrzeć z ofertą do odbiorcy musi starać się przede wszystkim zrozumieć jego potrzeby. Dlatego na każdym kroku niezbędna okazuje się kompleksowa umiejętność słuchania i zapamiętywania konkretnych informacji, które otrzymuje od innych osób. Dzięki temu z łatwością dopasowuje się do ich potrzeb i jest w stanie zaprezentować spersonalizowaną ofertę. Co następnie przekłada się na lepszą sprzedaż.
Chcąc zostać dobrym handlowcem należy nieustannie pracować nad własnymi umiejętnościami. Nie jest to praca w której otrzymujemy jasno sprecyzowane zadania. Tutaj pracodawca wyznacza określone cele, ale sposób ich realizacji jest dowolny. Liczą się przede wszystkim efekty. Dlatego każdy przedstawiciel handlowy musi poświęcać swój czas na zwiększanie umiejętności i wiedzy w taki sposób, aby najbardziej efektywnie i przy wykorzystaniu określonych zasobów czasu wykonać wszystkie zadania. Najbardziej doświadczeni specjaliści to osoby, które radzą sobie z pracą na własny rachunek prowadząc i zarządzając przedsiębiorstwem.
Handlowiec musi umieć współpracować z osobami należącymi do różnych działów w firmie lub organizacji. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku dużych firm i korporacji. Na co dzień musi utrzymać kontakt głównie z działami marketingu i sprzedaży, a także z obsługą klienta oraz z działem reklamacji. Musi uważnie wsłuchiwać się w potrzeby firmy oraz pracowników. Dopiero na podstawie tego definiuje konkretny plan działań. Ustawia priorytety sprzedaży na wybrane przez firmę produkty lub usługi oraz elastycznie dopasowuje swój codzienny plan działania do zmieniających się potrzeb zarówno klientów, jak i wymagań właściciela firmy. Dobry handlowiec musi więc wykazywać się wyjątkową umiejętnością współpracy.
Dobry handlowiec doskonale wie w jaki sposób szukać nowych rynków zbytu dla konkretnych produktów. Uważnie słucha wskazówek i uczestniczy w szkoleniach, które pozwalają mu zrozumieć kontekst przedmiotów, które ma za zadanie sprzedać. Na podstawie tego wyciąga określone wnioski i sam definiuje miejsca od których zaczyna. Nie boi się pytać oraz aktywnie działa w internecie zwiększając szansę na pozyskanie nowych kontrahentów.
(artykuł sponsorowany)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie