
17 stycznia br. w Szkole Podstawowej nr 1 im. mjr H. Sucharskiego w Rypinie w Zespole Szkolno-Przedszkolnym nr 1 odbyło się uroczyste otwarcie "Ekopracowni – zielone serce szkoły" w ramach Priorytetowego Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej
Przecięcia wstęgi dokonali: burmistrz Rypina Paweł Grzybowski, dyrektor Zespołu Szkolno-Przedszkolnego nr 1 Barbara Górecka, radny Rady Miasta Rypin Zbigniew Dariusz Kędzierski oraz przedstawiciel społeczności uczniowskiej Anastazy Jadziński – uczeń klasy 4 a. Wśród zaproszonych gości znaleźli się przedstawiciele władz miejskich w osobach: dyrektor Miejskiego Zespołu Obsługi Oświaty Marty Jadzińskiej, zastępcy dyrektora Miejskiego Zespołu Obsługi Oświaty Agnieszki Piotrowskiej, radnych Rady Miasta Rypin – wiceprzewodniczącego Tadeusza Dworzyńskiego i Bartosza Sobierajskiego oraz wicedyrektorów zespołu.
Dzięki otrzymanej dotacji w kwocie 48 850,64 zł ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej powstała nowoczesna, mobilna pracownia przyrodnicza, której sercem stały się multimedia. Z pozyskanych środków przeprowadzono prace remontowe oraz wyposażono pracownię w funkcjonalne meble. Wśród pomocy dydaktycznych znalazł się 80-calowy interaktywny monitor, nowoczesne, multimedialne zasoby cyfrowe (wykupiona licencja na platformie Dzwonek.pl) zawierające gotowe scenariusze lekcji, karty pracy, testy, ćwiczenia multimedialne, interaktywne plansze przyrodnicze z kodami QR do skanowania, które uczniowie będą mogli wykorzystać podczas lekcji. Został również zakupiony zestaw labolab, zawierający akcesoria do przeprowadzania obserwacji, doświadczeń i eksperymentów.
Aby urozmaicić proces nauczania oraz zwiększyć zaangażowanie uczniów, zostały zakupione 4 sztuki okularów Class VR z dostępem do treści i zasobów multimedialnych dostosowanych do programu nauczania obowiązującego w szkole podstawowej. Wszystko po to, by zapewnić nauczycielom organizującym proces dydaktyczny to wszystko, co jest potrzebne, aby wprowadzić wirtualną rzeczywistość do klasy. Zakupione zostały również 2-cyfrowe mikroskopy z kamerą i kablem USB, 8 sztuk mikroskopów dla uczniów Bresser Junior oraz Teleskop Levenhuk LabZZ TK60 60/700 – przydatny do obserwacji Księżyca i obiektów naziemnych. Stałe wyposażenie pracowni uzupełniły również modele komórek roślinnych, zwierzęcych, itp.
W nowej pracowni pod okiem Marty Kępczyńskiej i Jolanty Wójcik realizowana będzie edukacja ekologiczna w ramach nauczanych przedmiotów przyrodniczych, biologicznych i warsztatów. Wprowadzenie odpowiednich metod i narzędzi edukacyjnych, jak również promowanie dobrych praktyk, pozwoli na skuteczne przekazywanie wiedzy i budowanie postaw proekologicznych wśród uczniów, a tym samym przyczyni się do ochrony środowiska naturalnego i dbania o naszą planetę.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Co by tu jeszcze otworzyc...gdzie by tu sie pokazać..moze czas juz na Marsa bo chyba to Brukseli to nie bardzo..