
Od poniedziałku 25 maja rolnicy będą mogli załatwić sprawy w ARiMR osobiście. Wszystkie biura powiatowe i oddziały regionalne zostały w pełni otwarte.
To kolejny etap otwierania. Od 18 maja ARiMR wznowiła częściowo obsługę interesantów w swoich placówkach. W biurach powiatowych obsługiwane były sprawy dotyczące identyfikacji i rejestracji zwierząt, a w oddziałach regionalnych formalności związane z wnioskami inwestycyjnymi czy dotyczące działań premiowych. Od 25 maja jednostki terenowe agencji obsługują rolników w pełnym zakresie.
– Otwieramy wszystkie biura powiatowe i oddziały regionalne, ale jednocześnie na bieżąco monitorujemy sytuację, szczególnie w województwie śląskim i tych powiatach, w których zagrożenie epidemiczne jest podwyższone. W zależności od rozwoju okoliczności będziemy podejmować dalsze decyzje – mówi Tomasz Nowakowski, prezes ARiMR.
Osobiste załatwianie spraw możliwe będzie z zachowaniem obowiązujących zasad bezpieczeństwa.
– Chcemy, aby obsługa klienta odbywała się z poszanowaniem bezpieczeństwa, zarówno rolników jak i naszych pracowników. Każda jednostka będzie sprawdzana pod kątem bezpieczeństwa na bieżąco – dodaje Tomasz Nowakowski.
Na miejscu, w biurach powiatowych, beneficjenci będą mieli m. in. możliwość złożenia wniosku o dopłaty bezpośrednie i obszarowe w formie elektronicznej (aplikacja eWniosekPlus) za pomocą udostępnianej przez biuro powiatowe sieci przy bieżącym wsparciu technicznym pracownika agencji. Login i kod dostępu każdorazowo wysyłany jest SMS-em na numer telefonu wnioskodawcy podany w formularzu.
Dlatego ważne jest, aby przychodząc do biura powiatowego, zabrać ze sobą telefon komórkowy. Pozostaną narzędzia pozwalające na złożenie wniosków przez internet oraz usytuowane przy placówkach terenowych agencji wrzutnie na dokumenty.
Tekst i fot. (AdWo)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie