
Uczniowie klasy II Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Kowalkach uczą się pracować metodą projektu, która wdraża do zastosowania nabytej wiedzy w praktyce i dzielenia się informacjami z innymi, a także do pracy zespołowej i pobudza do myślenia.
Uczniowie uczą się przez działanie i bezpośrednie doświadczanie. Projekt łączy zabawę z nauką i uspołecznia, czyli daje pole do współpracy i współdziałania w grupie. Z samej swojej istoty metoda ma charakter interdyscyplinarny. Wykonanie projektu wymaga od uczniów samodzielnego opanowania wiedzy z zakresu wielu przedmiotów nauczania, zaciera granice między życiem szkolnym i pozaszkolnym.
Końcowym efektem projektów realizowanych w klasie II jest zawsze praca plastyczna lub plastyczno-techniczna.
– Pierwszy z nich był realizowany podczas nauki zdalnej i nosił tytuł: „Poznajemy Zaczarowaną zagrodę”. Efektem wizualnym realizacji tego projektu była makieta zaczarowanej zagrody, wykonana z materiałów, które dzieci mogły znaleźć w domu. Drugi projekt odnosił się do realizacji zagadnień „W świecie mody” i uczniowie realizowali go już po powrocie do zajęć stacjonarnych. Drugoklasiści wcielili się w projektantów mody i opracowali trendy modowe na rok 2021. Efektem końcowym był kolaż. Rezultatem prac w ramach trzeciego projektu, który nosił tytuł „Opiekujemy się zwierzętami” jest makieta wiejskiej zagrody ze szczególnym akcentem położonym na opiekę nad zwierzętami – relacjonuje opiekun wszystkich projektów, wychowawczyni klasy II, Anna Gadomska.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie