Reklama

Młodzież na festiwalu nauki w Toruniu

Tygodnik CRY
07/05/2018 08:18

Uczniowie klasy VI Szkoły Podstawowej w Ugoszczu udali się do grodu Kopernika, aby tam wziąć udział w trzech wyjątkowych zajęciach zorganizowanych w ramach 18. Toruńskiego Festiwalu Nauki i Sztuki

Wydział Matematyki i Informatyki UMK to miejsce, gdzie szóstoklasiści uczestniczyli w warsztatach pt. „Pleciemy 3 po 3, czyli orgiami 3D”. Podczas tych zajęć uczniowie znaleźli się w fascynującym świecie matematycznego orgiami. Zaginając, składając i łącząc w różny sposób kolorowe kwadraty, tworzyli różne figury przestrzenne. Dr Alicja Jaworska-Pastuszak z Katedry Algebry i Geometrii UMK stawiała przed uczestnikami warsztatów niełatwe zadania, wśród których znalazły się m. in. złożenie i nadmuchanie sześcianu oraz splecenie kuli. Wszyscy uczniowie z dużym skupieniem i dokładnością tworzyli swoje trójwymiarowe modele, przekonując się tym samym, że papierowy samolocik nie jest szczytem ich możliwości konstrukcyjnych.

Po warsztatach szóstoklasiści udali się do sali konferencyjnej, gdzie mogli obejrzeć wystawę interaktywną o nazwie „Dzień z życia piksela”, którą na potrzeby festiwalu przygotowali wspólnie Zakład Baz Danych oraz Koło Matematyki Stosowanej UMK. Studenci, doktoranci, uczniowie oraz pracownicy wydziału demonstrowali zwiedzającym, co można stworzyć przy wykorzystaniu dzisiejszych narzędzi i nowoczesnej technologii. Tematyka wystawy była różnorodna: rozszerzona rzeczywistość, sztuczne sieci neuronowe, iluzje holograficzne, obrazowanie przestrzenne, interakcje człowiek-komputer oraz wiele innych. Nie zabrakło także propozycji dla uczniów na inspirujące projekty do realizacji w klasie lub domu. Wszystko to było niezwykle ciekawe, a co najważniejsze na wyciągnięcie ręki.
Ostatnimi zajęciami w jakich uczniowie klasy VI wzięli udział, były warsztaty pod nazwą „Archeolog czy paleontolog?”. Miały one miejsce w pięknie odresturowanym budynku Biblioteki Muzeum Okręgowego w Toruniu. Prowadząca zajęcia dr Ewa Bokiniec wyjaśniła młodzieży, jaka jest różnica miedzy pracą archeologa i paleontologa. Oglądając prezentację, szóstoklasiści dowiedzieli się m. in., jakie znaczenie dla naszej wiedzy o przeszłości mają zabytki archeologiczne oraz dlaczego wszelkie, znalezione przedmioty z przeszłości powinny trafiać do specjalistów i właściwych instytucji. Po niezwykle ciekawej prelekcji nastąpiła dla każdego z uczniów chwila próby, podczas której mogli przekonać się o tym, czy odpowiadałaby im praca przy eksploracji zabytków i skamielin. Posługując się młotkiem, dłutkiem, łopatką i pędzelkiem uczestnicy warsztatów odkrywali ukryte w różnym podłożu „zabytki”, które później mogli zabrać ze sobą do domu.

Z trwającej ponad 10 godzin wyprawy uczniowie wrócili do domów pełni pozytywnych emocji i z potężnym zasobem nowej wiedzy oraz niezwykłych doświadczeń. Wyjazd zaplanowała wychowawczyni klasy VI Beata Góralczyk.
 

(red), fot. nadesłane

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Rypin-cry.pl




Reklama
Wróć do