
W poprzednim tygodniu starostwo i magistrat poinformowały na swoich profilach facebookowych o dokumencie, który uznali za istotny krok ku budowie obwodnicy oczekiwanej z utęsknieniem przez rypinian.
– Kolejny etap zmierzający do budowy obwodnicy za nami. Ministerstwo Infrastruktury wydało kartę informacyjną przedsięwzięcia dla budowy obwodnicy Rypina. Karta otwiera drogę do wydania kolejnych ważnych dokumentów niezbędnych do realizacji tej inwestycji, w tym m.in. decyzji środowiskowej. Budowa obwodnicy wpłynie na poprawę bezpieczeństwa, znacznie odciąży ruch w centrum Rypina oraz przyczyni się do dalszego rozwoju społeczno-gospodarczego – oświadczyli zgodnie samorządowcy reprezentujący Starostwo Powiatowe w Rypinie i Urząd Miasta Rypina.
Czym jest karta informacyjna przedsięwzięcia? To nic innego jak dokument zawierający szereg danych o planowanej inwestycji, w tym jej wpływie na środowisko. Poza tym znajdziemy w nim zbiór szczegółowych wiadomości m.in. o lokalizacji oraz skali przedsięwzięcia, jego powierzchni i technologii wykonania. Projekt obwodnicy Rypina powstaje w Biurze Opracowywania Programów i Projektów Inżynierii Komunikacyjnej Lispus z Chełma. Nadal jest dopracowywany piąty wariant przebiegu trasy.
Na budowę obwodnicy Rypin otrzymał 60 mln. zł z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg. Projektanci oszacowali koszt jej powstania na 100 mln. zł, ale to było w zeszłym roku. Budowa, jeśli wszystko dobrze pójdzie, czyli zgodnie z założeniami, ma szansę rozpocząć się w 2024 roku i skończyć w 2025. Pieniądze z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg będą wypłacane w transzach. W tym roku starostwo otrzyma 1 mln zł, w 2024 – 10 mln., w 2025 – 15 mln, w 2026 – 20 mln., w 2027 – 14 mln. Ile z tej dotacji zje inflacja, okaże się po rozstrzygnięciu przetargu.
Obwodnica ominie Rypin od wschodu. Będzie odcinkiem drogi wojewódzkiej nr 560. Przebiegnie w całości przez teren powiatu rypińskiego i gminy Rypin. Ma mieć jedną jezdnię i dwa pasy ruchu, każdy o szerokości 3,5 metra. Szerokość pobocza gruntowego będzie wynosiła 1,25 m. Prędkość projektową określono na 60 km/godz. Odciąży miasto od ruchu tranzytowego, skróci czas przejazdu, zmniejszy hałas i zanieczyszczenie powietrza, poprawi bezpieczeństwo w Rypinie.
Tekst i fot. (jd)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Pewnie nie długo wpadnie PIS owska szarańcza z przedwyborczymi obietnicami i przypisywaniu sobie wszystkich zasłóg że to dzięki PIS owi Rypin sie rozwija Na czele pewnie będzie popychadło Jarosława Giżyński który w ostatnim programie Bez Kitu zrobił z siebie błazna przemycając do programu swego doradcę żeby mu zadawał ustalone pytania.Ta PIS owska hołota uważa w Rypinie i okolicy mieszkają sami idioci i debile i że dla nich wyrocznią jest prezes na psychotropach i ludzie pokroju Giżyńskiego.Który wyskamłał u prezesa 3 miejsce na listach Polacy i mieszkańcy Rypina będą decydowali czy dalsze rządy Jarosława i PIS oraz 2 bilionowe zadłużenie Polski w ty 400-500 miliardów zadłużenia ukrytego Oraz Polskę Orbana z 40% inflacją albo rządy Erdogana i Turcję z 80 % inflacją oni też przed wyborami szastali pieniędzmi i kupowali elektorat na lewo i prawo a teraz tego żałuję Czy Polacy obudza się z ręką w nocniku po 15 października to zależy od ich mądrości