Reklama

Puchate czy kolczaste?

Tygodnik CRY
02/03/2020 05:03

Uczniowie klasy III Szkoły Podstawowej w Kowalkach wciąż realizują międzynarodowy projekt edukacyjny „Każdy z Nas jest inny, równy i wyjątkowy”.

Ostatnio pracowali nad modułem „Moc słów”. Przyświecał mu tekst N. Roberts: „Słowa mają magiczną moc. Są jak zaklęcie i jak klątwa. Niektóre, najlepsze z nich, raz wypowiedziane zmieniają wszystko”.

Celem modułu było przede wszystkim rozwijanie umiejętności funkcjonowania społecznego, poszerzanie kompetencji komunikacyjnych i wrażliwości na potrzeby innych. Na zajęciach trzecioklasiści wysłuchali „Bajki o ciepłym i puchatym”, która była punktem wyjścia do dyskusji na temat znaczenia słów wypowiadanych przez człowieka. Uczniowie wyszukiwali wyrażenia, które są dla odbiorcy miłe i „puchate”; np. komplementy oraz takie które są „zimne, kolczaste” i mogą ranić. Dzieci zastanawiały się też jak wypowiedzi mogą wpływać na atmosferę w klasie oraz relacje z innymi osobami.

– Kolejnym zadaniem było stworzenie pracy plastycznej: „Puchate słowa”. Dzieci wykonywały też ćwiczenie „Worek dobrych słów”, grupowały wyrazy o wydźwięku pozytywnym i negatywnym, czyli takie które powodują radość i takie, które mogą sprawić przykrość. Podsumowaniem zajęć było wysłuchanie opowiadania „Płot, chłopiec i słowo przepraszam” – relacjonuje Marlena Ciecierska, opiekun projektu.

(red), fot. nadesłane

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Rypin-cry.pl




Reklama
Wróć do