
Naczelnik Urzędu Skarbowego w Rypinie zachęca wszystkich podatników do korzystania z elektronicznych form rozliczeń, załatwiania spraw urzędowych przez internet i zdalnego kontaktu z Urzędem Skarbowym.
Szczegółowe informacje o elektronicznych usługach można znaleźć na stronie internetowej urzędu oraz na stronie www.podatki.gov.pl. Na portalu podatkowym znajdują się też wszystkie informacje potrzebne do złożenia PIT, m. in. instrukcje, broszury informacyjne oraz najczęściej zadawane pytania wraz z odpowiedziami i wskazówki jak przekazać 1% podatku. W serwisie biznes.gov.pl znajdują się opisy elektronicznych usług świadczonych przez urzędy skarbowe, między innymi informacje o tym w jaki sposób za pomocą internetu można złożyć wniosek oraz uzyskać zaświadczenie o niezaleganiu w podatkach i należnościach celnych, lub zaświadczenie stwierdzające stan zaległości.
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) podjęły decyzję o czasowym ograniczeniu dostępu do urzędów skarbowych ze względu na rozprzestrzenianie się koronawirusa. W tym czasie elektroniczne rozliczenie PIT i uzyskiwanie zaświadczeń jest możliwe bez konieczności wizyty w urzędzie skarbowym.
– Zeznanie podatkowe można złożyć bez wizyty w urzędzie skarbowym, korzystając z usługi Twój e-PIT lub systemu e-Deklaracje. Wszystkie zaświadczenia wydawane przez urząd skarbowy można uzyskać przez internet, korzystając z platformy ePUAP lub portalu biznes.gov.pl. Ponadto dla osób, które chcą złożyć dokumenty w formie papierowej jest to możliwe poprzez wrzucanie deklaracji, pism czy innych dokumentów do specjalnych urn, które są wystawione przy wejściu do budynku urzędu skarbowego. Z tym, że w przypadku takiej formy przekazania dokumentów odbywa się to bez potwierdzenia wpływu do urzędu. Niemniej jednak taki dokument trafia do urzędu i bez zbędnej zwłoki jest rozpatrywany. Mimo wszystko zachęcam do korzystania z form elektronicznych, które są bezpieczne, szybsze i znacznie ułatwiają załatwienie spraw urzędowych – mówi Tomasz Gliński, naczelnik Urzędu Skarbowego w Rypinie.
Ponadto naczelnik rypińskiej skarbówki zachęca do skorzystania z rozwiązania wypracowanego przez Ministerstwo Cyfryzacji w okresie COVID-19. Obecnie została udostępniona nowa usługa utworzenia Tymczasowego Profilu Zaufanego.
Tymczasowy Profil Zaufany jest istotnym narzędziem usprawniającym kontakt z instytucjami, w obecnej sytuacji epidemiologicznej. W szczególności umożliwia on osobom, które dotychczas nie założyły profilu zaufanego, do skorzystania z usług świadczonych przez organy podatkowe bez konieczności osobistego stawiennictwa w siedzibach urzędów. Tym samym podatnicy i płatnicy, którzy skorzystają z Tymczasowego Profilu Zaufanego, nie muszą przychodzić do urzędu skarbowego jak ma to miejsce w procedurze Profilu Zaufanego. W kontekście funkcjonalnym Tymczasowy Profil Zaufany działa dokładnie tak samo jak dotychczasowy Profil Zaufany, a jego utworzenie nie wymaga jakichkolwiek kontaktów z urzędem skarbowym – cała procedura jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji.
Szczegółowy komunikat w tym zakresie dostępny jest na Portalu Podatkowym.
– Dodatkowo przypominam, iż w celu ułatwienia podatnikom kontakt z urzędem zostały uruchomione specjalne infolinie podatkowe, poświęcone poszczególnym podatkom i typom spraw. Ich listę można znaleźć w komunikacie opublikowanym na stronie internetowej Urzędu Skarbowego w Rypinie – dodaje naczelnik Gliński.
(ak), fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie