
Niektórzy swoje zainteresowania przekuwają w pasje. Miejscem gdzie można się realizować jest także szkoła.
Do Zespołu Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Ziemi Dobrzyńskiej uczęszczają uczniowie, którzy pasjonują się sportem, rysunkiem, grają na instrumentach muzycznych czy zajmują się hodowlą drobiu ozdobnego. Aleksander Bejger jest uczniem klasy II technikum mechanizacji rolnictwa i agrotroniki.
– Głównym gatunkiem są kury, ale w przyszłości do hodowli chciałbym wprowadzić również gęsi rasowe. Hoduję rasy takie jak: Karzełek kochin i Brahma w kilku odmianach barwnych. Posiadam ptaki z Rumunii, Turcji, Niemiec, Belgii. Kury hoduję od pięciu lat. Początkowo były to kury towarowe. Po odwiedzeniu przeze mnie wystawy z ozdobnymi zwierzętami moja przygoda zaczęła się na dobre. Brałem udział w kilku wystawach drobiu ozdobnego. Obecnie posiadam około 30 sztuk drobiu. Są to stada rozpłodowe. Latem ilość ptaków dochodzi do 150-200 sztuk – opowiada uczeń Aleksander Bejger.
Dla Olka wybór szkoły nie był problemem, ponieważ interesuje się rolnictwem, a szczególnie hodowlą drobiu. Wkrótce będzie miał on możliwość poszerzenia swojej wiedzy przez udział w webinarium. Szkoła otrzymała zaproszenie do wzięcia udziału w otwartych seminariach popularno-naukowych, dotyczących szeroko pojętej problematyki chowu i hodowli drobiu, w tym również drobiu ozdobnego. Kierunek, który wybrał pozwala realizować mu również zainteresowania związane z maszynami i sprzętem rolniczym. Szkoła wspiera Olka w jego pasji, dając możliwość zaprezentowania swojej wiedzy.
– Mechanizacja rolnictwa to nie tylko nauka ale również pasja. Uczeń przygotował dla kolegów prezentację na temat działania i obsługi kombajnu do zbioru buraków ROPA Tiger 6. Olek jest zafascynowany tą maszyną i w przyszłości chce zdobyć uprawnienia operatora tego sprzętu. Cieszymy się, że w naszej szkole nauka nie jest przykrym obowiązkiem – mówi Łukasz Paliński, nauczyciel przedmiotów zawodowych.
Swoje zainteresowania w szkole rozwija też Paulina Wiśniewska, uczennica klasy III technikum architektury krajobrazu. Dla Pauliny wybór szkoły również nie był trudny. Swoją przyszłość wiązała z projektowaniem i architekturą.
– Na zajęciach tworzę projekty zagospodarowania obszarów zieleni miejskiej, projektuję tereny zielone, m.in. parki, skwery. Zdobywam doświadczenie na lekcji z projektowania graficznego. Do moich zainteresowań zaliczam również rysowanie. Moja miłość do rysunku zrodziła się już w dzieciństwie. Z sukcesem brałam udział w konkursach plastycznych. Dzięki zajęciom czuję się pewnie w tym co robię. Rysowanie mnie uspokaja, pozwala zapomnieć o problemach i poprawia mi humor. Poza rysowaniem interesuje się również sportem, a w szczególności tenisem stołowym. Osiągam bardzo dobre wyniki w nauce. Ubiegły rok szkolny zamknęłam ze średnią 5,05 – opowiada uczennica Paulina Wiśniewska.
(AdWo), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie