
Szkoła Podstawowa w Ugoszczu po raz kolejny z powodzeniem przeszła konkurs i otrzymała granty od Fundacji mBanku. Placówka prowadzi teraz dwa projekty matematyczne
SP w Ugoszczu stawia na szersze umiejętności swoich uczniów. W ubiegłym roku prowadziła projekt matematyczny i zachęcała uczniów do rozwoju w dziedzinie informatyki i programowania. Ten rok szkolny przyniósł placówce kolejne możliwości. Szkoła zdobyła dwa granty na realizację projektów matematycznych. Można stwierdzić, że placxówka w Ugoszczu zaczęła na dobre kształcić matematyczne talenty.
– Przystępując do V edycji ogólnopolskiego konkursu grantowego programu mPotęga, mieliśmy w pamięci miłe recenzje naszych uczniów na temat realizowanego w ubiegłym roku szkolnym projektu, który był również dofinansowany przez Fundację mBanku – mówi dyrektor szkoły Ewa Cyrankowska. – W tej edycji konkursu mogliśmy przygotować dwa wnioski: jeden dla uczniów klas IV-VI, drugi zaś dla ich starszych kolegów z klas VII-VIII. Obie przygotowane przez nas propozycje zdobyły uznanie komisji konkursowej, dzięki czemu pozyskaliśmy 12 tys. zł na realizację projektów matematycznych w tym roku.
Młodsi uczniowie biorą udział w projekcie „Z matematyką nam po drodze”. Działania rozpoczęli od wspólnej gry terenowej. Uczniowie poruszali się po Ugoszczu według wskazówek i rozwiązywali ukryte zadania matematyczne. Zadania te były nietypowe, więc trzeba było wykazać się kreatywnością. Potrzebna była też praca w grupie. Projekt objął też konkursy matematyczne zorganizowane przez szkołę z okazji VIII Światowego Dnia Tabliczki Mnożenia.
– Jesteśmy na początku realizacji projektu, w którym zaplanowano wiele atrakcyjnych form uczenia się matematyki. Chcę pokazać uczniom, że matematyka występuje niemal wszędzie i dlatego warto ją umieć – podkreśla nauczycielka Beata Góralczyk, autorka nagrodzonych projektów.
Starsi uczniowie biorą czynny udział w realizacji drugiego projektu pod nazwą „Matematyka z historią w tle”. Działania w tym projekcie oprócz matematyki i poruszają inne dziedziny wiedzy. Młodzież pracuje nad pierwszym z trzech zaplanowanych przedsięwzięć. Polega ono na stworzeniu zbioru zadań o nazwie „100 działań na 100 lat”. Działanie nawiązuje do 100. Rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Jest pomysł, żeby uczniowie innych szkół z terenu gminy również mogli rozwijać swoje umiejętności matematyczne za pomocą tworzonego teraz zbioru.
– Jestem pod ogromnym wrażeniem, tego co już uczniowie zrobili. Powstaje piękne opracowanie, które jest matematycznym ukłonem w stronę niepodległej ojczyzny. Naszym zbiorem zadań chcemy obdarować okoliczne szkoły. Mam nadzieję, że zdążymy to uczynić do końca października, tak aby w listopadzie nauczyciele i uczniowie mogli z tego zbioru korzystać – komentuje Beata Góralczyk.
Projekty trwają do 14 grudnia. Zachęcamy rodziców oraz wszystkich zainteresowanych do śledzenia relacji z projektów. Będą one umieszczane na stronie internetowej szkoły, jej profilu na Facebooku oraz blogach prowadzonych przez uczniów.
(ben), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie