Reklama

Dlaczego warto zainwestować w usługę pozycjonowania?

Tygodnik CRY
30/11/2022 11:29

Google ma w Polsce ponad 95% udziału w rynku wyszukiwarek. Biorąc pod uwagę, że liczba internautów w naszym kraju wynosi około 30 mln, Google dociera do około 27 mln Polaków. Oznacza to, że dzięki tej wyszukiwarce prawie na pewno możesz dotrzeć do zainteresowanych Twoimi usługami lub produktami, o ile strona będzie wypozycjonowana na frazy kluczowe. Co jeszcze przemawia za postawieniem na usługę pozycjonowania?

Pozycjonowanie strony – dlaczego warto?

Dzięki wysokim pozycjom na zapytania, które opisują Twój biznes, możesz zdobyć ruch na stronie, który przełoży się na większą liczbę klientów. Oczywiście nie ma pewności, że odwiedzający witrynę zdecyduje się na skorzystanie z Twojej oferty, natomiast badania i analizy pokazują, że dobrze przeprowadzone pozycjonowanie stron przynosi znakomite efekty. Co przemawia za postawieniem na tę usługę?

Ruch organiczny z Google dobrze konwertuje

Kiedy użytkownik Google trafia na Twoją stronę z wyników wyszukiwania, to najczęściej oznacza, że szukał tego, co oferujesz. Wysłał zapytanie, algorytm zwrócił mu dany wynik i tak trafił do serwisu. Ruch z Google skutecznie konwertuje w porównaniu do innych źródeł odwiedzin. Według analizy First Page Sage w branży B2B ma on najwyższy wskaźnik konwersji – większy niż m.in. przekierowania z serwisów społecznościowych, e-mail marketingu, płatnych wyników wyszukiwania (Google Ads). W branży B2C ruch ten ma jeden z najwyższych wyników pod tym względem.

Zwiększenie przychodów

Większy ruch na stronie, pochodzący z fraz, które skutecznie konwertują, są dobrze dopasowane do danej działalności, może przynieść oczekiwane wyniki. Ponad 90% wyszukiwań w Google to zapytania typu long tail. Są to frazy, które składają się z co najmniej 3 słów. Dzięki nim internauta lepiej opisuje to, czego szuka. Konwersja w przypadku takich zapytań jest około 2,5 razy wyższa niż przy zapytaniach ogólnych. To oznacza dużo większą szansę na zdobycie klienta, jeśli odwiedzi witrynę po wyszukaniu frazy typu long tail.

 

Wzrost znajomości marki

Kiedy Twoja strona pojawi się na konkurencyjne zapytania na wysokich pozycjach w Google, to firmę zacznie kojarzyć więcej potencjalnych klientów. Nie od razu zamówią produkt czy usługę, ale być może sprawdzą ofertę. Zapewne zacznie się nią interesować również konkurencja. Staniesz się bardziej znanym graczem na rynku – szczególnie, jeśli działasz lokalnie. Gdy zlecisz np. pozycjonowanie stron w Toruniu, to stosunkowo szybko możesz się znaleźć wysoko na mniej konkurencyjne zapytania regionalne. Twoja firma będzie coraz bardziej znana i rozpoznawana przez internautów.

Optymalizacja witryny

Działania z zakresu SEO w dużej mierze łączą się z UX, czyli dbaniem o jak najlepsze doświadczenia użytkownika. Wiele wymagań, które stawia algorytm Google, to jednocześnie kroki w stronę lepszego dostosowania witryny do oczekiwań internauty, np. optymalizacja witryny pod względem szybkości ładowania, atrakcyjne dla odbiorcy formatowanie tekstu, szyfrowane połączenie na stronie (adres serwisu zaczynający się od https://), dopracowana struktura i nazewnictwo opcji w menu. Dzięki tym wszystkim elementom witryna jest z jednej strony dostosowana do oczekiwań Google, ale też atrakcyjna dla internautów.

Narastające zainteresowanie

W SEO z czasem osiągasz coraz większy ruch, z miesiąca na miesiąc zwiększa się liczba fraz, na które zajmujesz wysokie pozycje. Często już po kilku tygodniach zauważysz efekty działań.

Pozycjonowanie – dlaczego warto? Podsumowanie

Pozycjonowanie stron w Toruniu czy w innym mniejszym lub większym mieście może przynieść Twojemu biznesowi znakomite efekty. Witryna będzie dopasowana do oczekiwań algorytmu Google i użytkowników. Możesz pozyskiwać skutecznie konwertujący ruch, a bardzo prawdopodobne, że wyszukiwarka będzie Ci zapewniać więcej klientów niż inne formy marketingu. Dlatego nie ma się nad czym zastanawiać – to działania, które warto brać pod uwagę.

Agencja SEO z pewnością ustali najlepszą strategię SEO dla Twojego biznesu w Toruniu: https://smartbuzz.pl/pozycjonowanie-stron-torun. Specjaliści, na podstawie analizy konkurencji i możliwości Twojego biznesu, będą w stanie podpowiedzieć elementy, które warto wdrożyć na stronie - być może w Twoim przypadku świetnie sprawdzi się blog, rozszerzenie kategorii w sklepie lub dodanie wartościowych CTA? Bądź otwarty na współpracę i zaufaj ekspertom, a zdobędziesz upragnione pozycje w wyszukiwarce i - co najważniejsze - nowych klientów!

Materiał partnera

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Rypin-cry.pl




Reklama
Wróć do