
Niemożliwe staje się faktem i już w grudniu pojedziemy z Rypina koleją Katowic i Gdyni. To świetna informacja dla mieszkańców miasta i regionu oraz efekt współpracy samorządowców z członkami rządu.
Ponad rok temu informowaliśmy, że Ministerstwo Infrastruktury planuje w grudniu 2021 roku uruchomienie linii kolejowej nr 33 relacji Katowice – Gdynia Główna przez Sosnowiec, Częstochowę, Łódź Widzew, Kutno, Gostynin, Płock, Sierpc, Rypin, Brodnicę, Jabłonowo Pomorskie, Grudziądz, Kwidzyn, Sztum, Malbork, Tczew, Gdańsk. Zgodnie z zapowiedzią plany mają się ziścić w zapowiedzianym terminie, o czym komunikuje starosta Jarosław Sochacki.
– Niezmiernie miło mi jest poinformować, że od 12 grudnia br. zostanie uruchomione połączenie relacji Katowice – Gdynia – Katowice. Po 21 latach niemożliwe stało się rzeczywistością! Pociąg Flisak według nowego rozkładu będzie przejeżdżał i zatrzymywał się na stacji w Sierpcu, Rypinie, Płocku i Brodnicy. Wspólne działania samorządów z Rypina i Sierpca przyniosły zadowalające efekty. Przywrócenie połączeń kolejowych bardzo pozytywnie wpłynie na atrakcyjność regionu i będzie bodźcem do rozwoju, a nasze małe ojczyzny zostaną prawidłowo skomunikowane z resztą kraju. Dzięki temu wszyscy chętni mieszkańcy powiatu rypińskiego dojadą teraz koleją z Rypina nad morze lub na Śląsk – cieszy się samorządowiec, dziękując przy okazji burmistrzowi Rypina Pawłowi Grzybowskiemu, burmistrzowi Sierpca Jarosławowi Perzyńskiemu, burmistrzowi Brodnicy Jarosławowi Radaczowi, staroście brodnickiemu Piotrowi Boińskiemu i wszystkim, którzy przyczynili się do powrotu pociągów do naszego miasta.
Skład TLK Flisak ma być na odcinku Gdynia – Płock ciągnięty przez lokomotywę spalinową. W Płocku nastąpi zmiana na lokomotywę elektryczną. Przejazd na całej trasie potrwa 10 godzin. W Rypinie pociąg zatrzyma się dwukrotnie. O godz. 12.41 będzie można wyruszyć w podróż w kierunku Katowic, do których dojedziemy o 18.45. Natomiast jadący w kierunku Gdyni skład zatrzyma się o 15.18 i przybędzie do stacji docelowej o 19.13.
W związku z uruchomieniem połączenia kolejowego koniecznością staje się budowa inteligentnej sygnalizacji świetlnej lub szlabanów na przejeździe na Mławskiej, o co od 2016 roku starają się magistrat i starostwo. W 2018 roku zakończono pierwszy etap inwestycji. Wymieniono szyny wraz z podkładami, uzupełniono podsypkę i tłuczeń, wykonano odwodnienia oraz położono asfalt na dojazdach do przejazdu, po czym prace ustały. Polskie Koleje Państwowe tłumaczą się niesolidnością wykonawcy, który ciągle przesuwa termin, zasłaniając się coraz nowymi przeszkodami. Przydałby się również remont dworca, który jest własnością PKP.
(jd), fot. nadesłane
Na zdj. jedno ze spotkań dot. przywrócenia połączeń pasażerskich w Rypinie. Od lewej: burmistrz Rypina Paweł Grzybowski, sekretarz stanu w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka oraz sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury i pełnomocnik rządu ds. wykluczenia komunikacyjnego Andrzej Bittel
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
tak sie ten samorządowiec cieszył dziękując że nawet zapomniał sie przedstawić.... miejmy nadzieję że to połączenie będzie i że się utrzyma