Reklama

Silnik kontra mróz

Tygodnik CRY
15/12/2017 09:44

W mroźne poranki silniki diesla w maszynach rolniczych nie chcą odpalić. Co zrobić, by zminimalizować ryzyko takiego scenariusza?

Paliwo do diesli nie wytrzymuje temperatur poniżej minus 20 stopni Celsjusza. Z gęstej ropy wytrąca się parafina, zatykająca filtr paliwa. Wówczas najczęściej nie udaje się uruchomić pojazdu. Może nam się udać odpalić maszynę, ale po kilku chwilach ona stanie. 

dBardzo ważną sprawą jest odpowiedni dobór paliwa. W USA farmerzy stosują zimowe mieszanki diesla, który pozwala im odpalać np. w warunkach klimatycznych Alaski. Niestety, w naszym kraju jesteśmy skazani na standardową ropę. 

Zimą warto wlewać do zbiorników dużo paliwa. W ten sposób na ściankach nie będzie osadzała się para wodna. W przypadku zgaśnięcia silnika w wyniku wytrącenia się parafiny, dość dobrze sprawdza się zastosowanie suszarki, którą podgrzewamy filtra paliwa. Są także specjalne podgrzewacze filtrów, które można kupić np. w sklepach motoryzacyjnych, bądź też preparaty, które wlewa się bezpośrednio do baku.

(pw), fot. ilustracyjne

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo Rypin-cry.pl




Reklama
Wróć do